Samen met de gemeente Nijmegen lanceerden we een campagne over zero-emissiezones die daar vanaf 2025 gelden. Een duurzaam onderwerp waar wij bij LBL met veel plezier aan werken.
De gemeente Nijmegen vindt een slimme en schone stadslogistiek belangrijk. Vanaf 2025 komen er zero-emissiezones in de binnenstad, Heijendaal en Hof van Holland. In deze gebieden mogen zakelijke bestuurders alleen nog met duurzame transportmiddelen rijden, zoals elektrische fietsen of bussen op waterstof. Voor veel ondernemers is dit een grote verandering die veel vragen oproept. Ze zijn bijvoorbeeld benieuwd of er wel voldoende laadmogelijkheden zijn of ze weten niet wat de opties zijn om zwaar materiaal mee te vervoeren. 2025 komt voor velen sneller dan verwacht, erg belangrijk dus om op tijd campagne te voeren.
Vier ondernemers aan het woord
Wij ontwikkelden video’s, interviews, redactionele artikelen, online banners en een social-advertisingcampagne. In de campagne komen vier verschillende ondernemers aan het woord die al (deels) zijn overgestapt op duurzame transportmiddelen. Zij vertellen het eerlijke verhaal en geven tips aan andere ondernemers. Op deze manier informeren we andere ondernemers en proberen we weerstand weg te nemen. De campagne linkt door naar de website van de gemeente. Hier lezen ondernemers ervaringen van andere ondernemers, doen ze een kentekencheck of vragen ze een gratis adviesgesprek aan.
Meer weten?
Via deze link lees je de interviews met de ondernemers.
De gemeente Nijmegen en LBL werken al langer samen. Bekijk hier de campagne over Geldzorgen.
Ook een effectieve overheidscampagne?
Elze Roes
Content Marketeer