Onze werkwijze

Een goede werkwijze draagt bij aan een efficiënte en fijne samenwerking. Voor ons betekent dat korte lijnen en heldere communicatie. Hoe dat er in de praktijk uitziet? Nou, zo:

We werken bij LBL met multidisciplinaire klantteams, waarbinnen een van onze projectmanagers of communicatieadviseurs je vaste contactpersoon wordt/is. Daarnaast beschikken we over een flexibele schil van ‘dedicated’ freelancers. Zo kunnen we binnen onze teams goed opschalen wanneer nodig.

 

Start nieuwe opdracht:

  • We beginnen met een kick-off, brainstorm of briefing om de opdracht op te halen.
  • Wij maken een debrief, offerte en (globale) planning.
  • Per opdracht bepalen we het perfecte team voor jouw vraag.

Is dit geregeld, dan start de ontwikkeling van een content-aanpak of de productie van content. In het doorlopende proces van communicatie vanuit jouw merk, pakken wij onze rol in één of meer van de volgende onderdelen:

 

 

Zo ziet de gezamenlijke werkwijze er dan ongeveer uit

We merken dat we niet met elke opdrachtgever op exact dezelfde wijze werken. Logisch, want in elke organisatie wordt communicatie en marketing anders ingericht en aangevlogen. Wij passen ons aan, zodat we optimaal kunnen samenwerken. In grote lijnen werken we zo:

Ophalen en betrekken

  • De merkstrategie is altijd ons uitgangspunt voor een content-aanpak (ofwel: communicatie- & kanaalstrategie). Deze content-aanpak is vervolgens de leidraad voor het opzetten van campagnes en de productie van content. Is er nog geen content-aanpak, dan maken wij deze.
  • Als contactpersoon ben jij onze primaire bron van input. Maar waar logisch betrekken we liefst zo veel mogelijk van je collega’s bij het bepalen van onderwerpen en thema’s. Zodat campagnes en content iets van iedereen worden, niet alleen van de marketingafdeling.
  • We spreken met de juiste personen (medewerkers, klanten, relaties of externe experts) om informatie op te halen over de gewenste onderwerpen en thema’s om een goede vertaalslag te kunnen maken naar een campagne-opzet, rubrieken, artikelen, beeld of video.

Kalender & planning

  • We stellen een productieplanning op, rekening houdend met de complete contentkalender en gewenste publicatiedata.
  • We koppelen een voorstel terug over insteek in onderwerp, copy en beeld. Denk aan een redactioneel inhoudsplan voor een magazine, een storyboard en/of script voor een video, een beschrijving per social post (bijvoorbeeld in Trello) of een conceptidee voor een campagne.
  • We adviseren over contentflows, traffic en CTA’s en denken vooraf mee over varianten van de content per kanaal en doelgroep voor een breed bereik.

Creatie

  • Wij verzorgen de briefing en productie (of curatie) van copy, fotografie, illustratie, video en design. We verwerken jouw feedback na review of presentatie en zorgen voor een eindproduct, gereed voor distributie.

Verspreiding & promotie

  • Als je wilt, plaatsen wij de content op je kanalen en/of richten we advertisingcampagnes op social in. SEA verzorgen we niet, we kunnen hierin wel adviseren.

Evaluatie

  • We evalueren op gezette momenten met je over de kwaliteit en eventuele KPI’s/doelstellingen, alsook de samenwerking en budget. Zodat we kunnen blijven verbeteren.