AEW
Merkidentiteit en middelen

Electric City

Toonaangevend en resonerend Arnhem

Er zijn van die pitches, daar móet je als Arnhems bureau gewoon aan meedoen. Zeker als je welbekend bent met de energiebranche en een specialist in merkdesign in huis hebt. Trots dat de vonk oversloeg en we uitgekozen zijn om voor Arnhem Electricity Week de merkidentiteit en middelen te ontwikkelen.   

 

Arnhem Electricity Week is een internationaal toonaangevend evenement over relevante en urgente onderwerpen die te maken hebben met elektriciteit. In Arnhem zijn verschillende energiebedrijven gevestigd (zoals Alliander en TenneT) die zich inzetten voor de energietransitie. Met dit evenement wordt onze stad definitief op de kaart gezet als de Electric City. In mei 2024 vindt de eerste editie plaats.

New kid on the block

Hoewel Arnhem Electricity Week de ambitie heeft om binnen een paar jaar uit te groeien tot één van de meest toonaangevende evenementen op dit gebied in Europa, begint het event als new kid on the block. Deze uitstraling van lef en branie mocht ook zeker terugkomen in de identiteit. Daarnaast moest de stijl internationaal aansprekend zijn. Om te benadrukken dat Arnhem Electricity Week tof, relevant en vernieuwend is, hebben we gekozen voor een opvallend kleurenpalet zonder de klassieke elektriciteitskleuren blauw en geel, en een overall sterke uitstraling. 

Eva_01
Discover watts next in electricity!

Eva Stijnman, artdirector: “AEW resoneert. Wil mensen in beweging brengen. Elektriciteit op de kaart zetten. Inspiratie voor de kleuren in dit design komt van een speciale bacterie die kan leven van puur elektrische energie. Logo en vormelementen bevatten uiteraard een knipoog naar de elektriciteits-schicht, maar startte met het web van elektriciteitsdraden waar de typisch Arnhemse trollybussen onder rijden.”

Naar de website van AEW

Inspiratie en activatie

Arnhem Electricity Week duurt, zoals de naam al doet vermoeden, een week en in deze periode zijn er verschillende evenementen op locaties door de hele stad. Via inspirerende cross-overs van muziek, film, Formule-E, mode en een Power Summit wordt een scala aan energiegerelateerde onderwerpen onder de aandacht gebracht. De primaire doelgroep van de meeste evenementen zijn professionals die werkzaam zijn in de energiebranche, maar er zullen ook programma-onderdelen zijn die gericht zijn op mensen buiten de branche. voor bewustwording en om hen te enthousiasmeren binnen deze sector te komen werken. 

Breed inzetbare huisstijl

We pasten de door ons ontwikkelde huisstijl toe in een design voor onder meer de website (met vette headeranimatie ⚡️), social templates voor Instagram en LinkedIn en event-items waaronder vlaggen en posters.

ook interessant

TenneT-Gasunie

TenneT en Gasunie zijn leidende partijen om de energietransitie mogelijk te maken. Als netbeheerders hebben ze een schat aan waardevolle data om dit proces te versnellen. LBL ontwikkelde samen met het projectteam van beide organisaties de naam, branding…

Bekijk case