Eind 2022 zijn we van start gegaan met de ontwikkeling van een langlopende interne communicatiecampagne voor woningcorporatie Vivare.
Naast de ruim 55.000 mensen die Vivare een passend en betaalbaar (t)huis biedt, heeft de woningcorporatie ook 250 medewerkers om goed voor te zorgen. Onder meer met heldere communicatie over een groot intern IT-project waar bijna iedereen – van servicemonteurs tot klantexperts, van wijkbeheerders en vastgoedadviseurs tot HR- en communicatieadviseurs – mee te maken krijgt. Aan ons de vraag: ontwikkel een communicatiestrategie en creatief concept in een herkenbare ‘huisstijl’ rond dit project.
Communicatieaanpak
Simon Korthout, communicatiestrateeg bij LBL: “In zo’n omvangrijk proces is communicatie over het wat, hoe, waarom en wanneer van deze verandering cruciaal. Want de gouden regel in ons vak: extern winnen is intern beginnen. Goede dienstverlening begint bij gemotiveerde collega’s, die weten wat er speelt binnen de organisatie. De interne campagne moet alle collega’s van Vivare op de hoogte brengen van wat er gaat gebeuren, wanneer het hen raakt en wat zij aan eigen inzet en voordeel kunnen verwachten. Beoogd resultaat? Een consistente, heldere en positieve communicatieaanpak die leidt tot inzicht en draagvlak bij alle Vivare-medewerkers. En uiteindelijk ook tot goede dienstverlening aan alle huurders in Arnhem en omstreken.”