Madelon Mouw
8-06-2020

Kwartetten en factchecken voor Jumbo

Op een leuke en bijzondere manier informatie delen, zodat de boodschap goed overkomt. Dat is waar we Jumbo Supermarkten bij hielpen. Tijdens de crisis werd iedereen in de zorg en het MKB overladen met informatie, dus voor Jumbo pakten we het anders aan. We maakten samen een kwartetspel voor de zorg waar je trek van krijgt en een pagina vol nuttige opstarttips voor het MKB.

kwartetspel voor de zorg

‘Ik heb iets leuks bedacht. En denk ik aan leuke dingen, dan denk ik aan jullie’, zei onze contactpersoon bij Jumbo. ‘Om de medewerkers en cliënten in de zorg op een leuke manier samen te brengen in deze vreemde tijd willen we een receptenkwartet maken.’ In het kwartet vormen de vier belangrijkste ingrediënten van elk gerecht samen een setje. Bij LBL selecteerden we de recepten die zich hier het best voor lenen en maakten we het ontwerp voor het kwartet. Jumbo deelde het kwartet half mei uit aan zorglocaties die klant zijn bij Jumbo. Zorgmedewerkers kunnen het spel ook gratis ontvangen bij hun zakelijke boodschappen via Jumbo.com/smulkwartet. Daar vind je ook alle recepten die je tegenkomt in het spel. En zeg nou zelf, daar wil je toch je tanden in zetten?

 

Opstarttips voor het MKB

Het MKB heeft in deze tijd juist wat meer behoefte aan praktische hulp. Veel bedrijven worstelen met het op de rit houden van hun business. Op Jumbo.com/opstarten vinden MKB’ers allerlei informatie en tools om hun werkplek het beste te blijven gebruiken tijdens deze crisis. Op deze website kunnen bedrijven onder andere een gratis opstartpakket aanvragen met 1,5-meterstroken, spiegelstickers en touchpennen. Bij LBL hielpen we met het invullen van deze website door een heleboel handige tips & tricks te geven om weer op te starten. Onder andere over het herinrichten van de werkplekken, het extra schoonhouden van de koffiecorner en het organiseren van een anderhalvemeter-vrijmibo. Dat betekende voor ons niet alleen schrijven, maar ook factchecken, factchecken en nog eens factchecken. Tijdens de coronacrisis kwam er veel informatie tegelijkertijd en nieuwe maatregelen zorgden voor nieuwe situaties. Het was daarom heel belangrijk om de juiste informatie te delen en duidelijk uit te leggen hoe het MKB met die situaties om kan gaan. We ontwierpen ook bijpassende illustraties per onderwerp, zodat in een oogopslag duidelijk werd over welk thema de tips gaan. Binnen een week leverden we de teksten en illustraties aan en Jumbo.com/opstarten is nu live. De pakketten worden volop aangevraagd en de content wordt goed gelezen. En daar zijn we enorm trots op!

Meer nieuws
27-05-2020

Waarom vloggen goed is voor je bedrijf

Met zakelijke vlogs geef je je bedrijf letterlijk een gezicht. Plus, je wordt online beter vindbaar. Check de voordelen van zakelijk vloggen én maak een vliegende vlogstart met mijn tips & tricks!

lees meer
1-05-2020

Als de deuren straks weer opengaan...

Wat mis ik het om op de fiets te stappen, een kop koffie in de stad te doen, met mijn kindjes wat boeken te lenen bij de bieb, even een dag weg naar een museum of het strand. Maar ik moet bekennen… De tuin schittert door onze aanwezigheid. De straten zijn bezaaid met prachtige tekeningen van stoepkrijt. Voor het eerst sinds we hier wonen, hebben we gezellige small talk met de buren (op veilige afstand…).

Waarom sleurden we ons altijd van hot naar her? Waarom spreek ik mijn ouders nu dagelijks tijdens het ‘slaapverhaaltje-van-oma’, terwijl ik ze voor de coronacrisis soms weken niet sprak? Hoewel ik smacht naar de periode dat de deuren weer opengaan, heb ik me voorgenomen echt een paar dingen anders te blijven doen.

lees meer
14-04-2020

Social media: de do’s en don’ts tijdens een crisis

Ik typ deze blog vanaf de keukentafel. Vorige week heb ik een laptopstandaard gekocht, zodat ik ergonomischer zit. Het is thuiswerkweek 4 van de coronacrisis en het einde is nog niet in zicht. Een gekke, onzekere tijd waar we met zijn allen in zitten en waarin we inmiddels onze weg hebben gevonden. Of nog niet helemaal…

Ondertussen poppen op social media allerlei inhakers en empathisch bedoelde boodschappen op. Sommige spot-on, andere slaan de plank pijnlijk mis. Als één ding duidelijk wordt, dan is het wel het belang van passende communicatie. Passend bij de afzender én bij de crisissituatie waar we in zitten. Voor elke organisatie zal de aanpak daarom anders zijn, maar een aantal richtlijnen gaat voor iedereen op. Ik zette ze voor je op een rijtje.

lees meer