20-06-2014

Tijd voor de barbecue!

Jumbo Supermarkten kijkt continu kritisch naar welke rol en toegevoegde waarde de supermarkt heeft in het leven van haar klanten en de manier waarop ze hen kan bereiken en helpen bij het huishouden – met een focus op het bereiden van ontbijt, lunch en diner. Om liefhebbers van barbecue op weg te helpen, lanceerde Jumbo een online barbecue platform.

Tijdens het koken verkeert de klant ongeveer in deze situatie: staand in de keuken, gebogen over het aanrecht, handen vol kookgereedschap en voedsel. Het omslaan van een bladzijde in een kookboek of het lezen van een recept kan dan een uitdaging zijn. Zeker als het over een bewerkelijk recept gaat, of een handigheidje dat je even in de vingers moet krijgen. Hoe veel gemakkelijker is het dan als je met de stappen van een kok kunt meekijken gedurende het koken, en in één oogopslag ziet wat je moet doen? Volgens eigen onderzoek van het Amerikaanse merk Drop gebruikt vijftig procent van de thuiskoks een iPad in de keuken. En daarbij: je bent als merk met online foodcontent vóór, tijdens en na het koken een minimale stap verwijderd van een like op Facebook of een share op Twitter.

Jumbo helpt bij de barbecue

Om bovenstaande redenen lanceerde Jumbo begin deze zomer een speciaal online niche-platform rondom volksliefhebberij nummer 1: barbecue. De website www.jumbo-bbq.nl staat vol barbecuetips, recepten en kookvideo’s. Hiermee springt Jumbo in op een specifieke behoefte die in het leven van de klant ontstaat zodra de zon gaat schijnen.

Schermafbeelding 2014-09-23 om 23.34.40Schermafbeelding 2014-09-23 om 23.33.59

Barbecue-expert Harm Jan laat de bezoeker zien wat het verschil is tussen direct en indirect barbecueën, hoe je diverse soorten vlees en vis bereid en welke gear je nodig hebt. Een aantal handelingen is stap voor stap gefotografeerd en de site bevat een groot aantal barbecuerecepten. En natuurlijk is het complete barbecue-assortiment van Jumbo op de site te vinden, zowel food als non-food. LBL heeft alle content van dit online barbecue platform geproduceerd: video, beeld, tekst en receptuur.

 

NB. In 2016 is de content van het platform (d.d. 2014) geïntegreerd in de vernieuwde website van Jumbo Supermarkten, jumbo.com