<<<<<<< HEAD ======= >>>>>>> 068c1385b1e58fefee778b032c20e55cfcb1d7eb
27-06-2016

Synergie leidt tot een krachtige boodschap

We worden al een aantal jaren doodgegooid met kreten als ‘content is king, distribution is queen‘ en ‘content moet relevant zijn‘. Maar als je al die vakjargon platslaat, blijft er een krachtige boodschap over. Zeker als je zorgt voor synergie tussen al je kanalen.

Geldt dit voor jou?

  1. Je weet wat je merkverhaal is. En wat het onderscheidend vermogen en de toegevoegde waarde van je merk is voor je publiek.
  2. Je hebt grip hebt op je eigen kanalen – je owned media – en verspreidt daar goede content om dat verhaal en die toegevoegde waarde over te brengen.

Met bovenstaande heb je een sleutel in handen om een duurzame connectie te maken tussen je merk en je publiek. En dat zorgt voor een sterk en succesvol merk.

Synergie op alle kanalen

Een relatie opbouwen tussen mens en merk betekent dat je je weg moet banen in een medialandschap dat continu verandert. Wij pleiten voor een synergie tussen paid, owned en earned media én een synergie tussen de content die je op je eigen kanalen verspreidt. Juist in dat veranderende medialandschap. En op basis van de doelstellingen die je als organisatie hebt opgesteld, kies je welke kanalen je hiervoor inzet.

Schermafbeelding 2016-06-22 om 15.35.38

Het LBL-contentmodel

Wij hebben hiervoor het LBL-contentmodel ontwikkeld. Dit model brengt het merk, de content en kanalen in kaart en laat zien wat de bijdrage is vanuit paid, earned en owned media. We zetten dit model in om onze opdrachtgevers te adviseren hoe ze hun contentmarketingactiviteiten kunnen optimaliseren.

Schermafbeelding 2016-06-22 om 15.44.53

Up-to-date kennis van je kanalen

Om creatieve concepten op de beste manier te kunnen uitwerken en implementeren, is het van belang dat je up-to-date kennis en kunde hebt over de verschillende kanalen en contentvormen. Het is volgens ons een flinke uitdaging om inhouse up-to-date te blijven van alle kanalen waarop je als merk actief bent. Kanalen komen op en gaan en de ‘rules of the game‘ veranderen voortdurend. Bijvoorbeeld door veranderende algoritmes die een effect hebben op de zichtbaarheid van je content bij je doelgroep. Of doordat je doelgroep opeens simpelweg heel andere kanalen omarmt, waardoor je je content strategie snel moet kunnen wijzigen.

De hele presentatie die Kim gaf op het LBL-event is hier te bekijken:

 

Nog eens doorpraten over content strategie en synergie? Stuur me dan een mailtje!

 

<<<<<<< HEAD ======= >>>>>>> 068c1385b1e58fefee778b032c20e55cfcb1d7eb