Marieke Haafkes
6-04-2020

Hartverwarmende initiatieven in tijden van corona

De coronacrisis raakt ons allemaal, ook hier bij LBL. In praktische zin, omdat we niet naar kantoor kunnen en sommige opdrachten worden uitgesteld. En in emotionele zin: we maken ons zorgen om onze kwetsbare ouders, leven mee met zieken en families van overledenen in onze omgeving, en proberen er thuis ondanks alles wat van te maken (met wisselend succes). Toch zijn we reuzetrots. Trots op de flexibiliteit van ons team waarmee we dagelijks nog steeds aan mooie projecten werken, samen op afstand, via videoverbinding (al dan niet met katten en kinderen op schoot). Trots op het vertrouwen van onze opdrachtgevers, die ons juist nu extra aanhaken en met nieuwe vragen komen, zoals: hoe kunnen we bijdragen, iets positiefs doen in deze tijd?

Als ik om me heen kijk, zie ik veel mooie initiatieven ontstaan. In mijn Arnhemse straat verschijnen overal hartjes achter de ramen (#hartvoordezorg) en er is een buurtapp gestart, waarin mensen boodschappen voor elkaar halen en elkaar leren kennen. Het zou mooi zijn als dit gevoel van saamhorigheid blijvend is.

Coromapost

Sinds de sociale isolatie is ingesteld, versturen we veel meer echte post, meldt PostNL. Ook hier thuis is het dagelijkse rondje naar de brievenbus een welkom uitje voor de twee dochters van twee en vier jaar oud. Omapost, waarmee je via je telefoon of computer een echt kaartje naar je oma  stuurt, bestond al langer. Omdat vanwege de coronacrisis veel ouderen alleen thuiszitten is het initiatief omgedoopt tot Coromapost (‘bezorg je oma geen corona, maar een kaartje’).

Coromapost

Support Your Locals

De horeca heeft het zwaar. Veelal kleinere ondernemers, die vaak met torenhoge huren zitten, zagen hun omzet verdampen en leveranciers bleven met hun spullen zitten. Daarom begon Samuel Levie, van worstmaker Brandt & Levie, het initiatief Support Your Locals. Een voedselpakket met producten van lokale ondernemers die normaal gesproken vooral aan restaurants leveren. Begonnen in Amsterdam, maar nu ook in veel andere steden. Ook leuk om cadeau te geven. Mijn schoonmoeder in Nijmegen kreeg van ons een vegapakket.

Jumbo-voedselpakket voor ziekenhuispersoneel

Mijn schoonzusje is verpleegster op de intensive care bij een ziekenhuis in Twente. En als je dan hoort dat die mensen na shifts van twaalf uur vol ellende in een lege supermarkt staan, dan breekt echt je hart. Een mooi initiatief dus van Jumbo Supermarkten: voedselpakketten voor ziekenhuispersoneel. Bij het Jeroen Bosch-Ziekenhuis in Den Bosch kunnen medewerkers aan het einde van hun werkdag gratis zo’n pakket afhalen.

Bewegen met Introdans

Nu we allemaal thuis zitten, is het verleidelijk om alleen van je bureaustoel naar de bank en weer terug te manouvreren. Om je te helpen deze periode enigszins fit door te komen, organiseren de dansers van Introdans een wekelijkse YouTube-serie ‘Introdans beweegt je door de dagen heen’. De man-bijt-hond-achtige opzet en de laagdrempelige oefeningen maken dat je je niet geïntimideerd voelt door de professionele dansdocenten en zelf ook een poging durft te wagen.

 

 

Meer nieuws
17-02-2020

Tip: voeg bestaande content toe aan je contentkalender

In een contentkalender plan je zoveel mogelijk vooruit. Je weet dus precies welke creatieve input je wanneer nodig hebt. Hergebruik van content is een mooie aanvulling op je contentkalender. Want je kunt ook superrelevant zijn met ‘oude’ interviews, formats, video’s, foto’s, infographics en nieuwsartikelen.

lees meer
6-02-2020

Essent kiest LBL als nieuwe contentpartner

Nederlands grootste energiemaatschappij Essent heeft na een bureauoriëntatie voor LBL gekozen. Samen gaan we aan de slag met de contentstrategie van Essent. Wij hebben er superveel zin in!

 

lees meer
14-11-2019

Een zilveren Effie!

Lekker! Zilver! LBL won, samen met alle bureaus van Jumbo, de zilveren Effie met de reclamecampagne van Jumbo.

lees meer