5-09-2017

Hoe creëer je deelbare content?

 Wanneer je content maakt, wil je ook dat deze gedeeld wordt. Daarbij is het handig om te weten wáárom mensen content delen. Want dat is vaak niet omdat ze zo betrokken zijn bij jouw merk. De relatie die mensen hebben met anderen is veel belangrijker dan de relatie die ze hebben met jou als merk. Vijf redenen waarom content gedeeld wordt:

  1. Identiteit.
    Mensen willen laten zien wie zijn of willen wilt zijn, wat ze doen, waar ze in geloven en wat hun waarden en interesses zijn.
  2. Emotie.
    Omdat mensen emotioneel worden geraakt door vermakelijke of verrassende en wonderende content.
  3. Hulp bieden.
    Om meer betrokken te voelen bij het eigen netwerk en de buitenwereld door te helpen met waardevolle (relevante) content.
  4. Interactie.
    Om in contact te blijven met anderen en relaties te onderhouden
  5. Steunbetuiging.
    Om steun te geven aan een (goed) doel of issue die voor hen van belang is. Ze willen hun eigen netwerk aansporen ook betrokken te worden bij dat doel. ‘Spread the word’

Houd je rekening met deze beweegredenen, dan is de kans op deelbare content groter.