3-05-2017

Checklist: is Marketing Automation iets voor jou?

Marketing Automation is hot. Deze methodiek belooft op effectieve wijze met jouw content meer waardevolle leads te generen, waar je sales-afdeling mee aan de slag kan. Het is zeker geschikt voor grotere, salesdriven organisaties met een breed product- of dienstenaanbod met een lange aankoopcyclus. Wil je weten of Marketing Automation voor jou het overwegen waard is? Doe de check. 

Ontdek of Marketing Automation iets voor jou is, via deze handige checklist.
Zeg je ‘ja’ op minimaal 4 van de 5 punten? Dan wordt het tijd om met Marketing Automation aan de slag te gaan.

  1. De klantreis van jouw product of dienst is langer dan een maand
  2. Je verkoopt meerdere producten en diensten binnen meerdere markten
  3. Je gebruikt losse marketing tools, maar wilt meer (en beter) overzicht en koppeling van systemen
  4. Je wilt je klanten zo goed mogelijk leren kennen om hen op maat te servicen
  5. Jouw belangrijkste taak is: zoveel mogelijk leads tot klanten maken

Met Marketing Automation richt je met software vooraf zogenaamde contentflows in. Vervolgens bied je waardevolle stukjes content – geautomatiseerd – tijdens de gehele customer journey op het juiste tijdstip via de juiste kanalen aan. Net zo lang totdat je potentiële klanten ‘warm’ genoeg zijn voor de aankoop van jouw product of dienst.

Beluister ook de podcast over Marketing Automation, waarin ik spreek met Aldo Wink van onze netwerkpartner Stan & Stacy.