Lize Gerritsen
20-08-2021

Campagne Cobercokwartier

Arnhem is binnenkort een woongebied met 320 woningen rijker: Cobercokwartier. Het is een nieuw stoer stuk stad aan de Rijn, waar wonen, werken en leven samenkomen. Voor en vooral mét gebiedsontwikkelaar BPD zetten wij deze bruisende nieuwe plek op de kaart bij Arnhemmers met de campagne ‘Leven in Cobercokwartier. Dit is het moment’. Maar hoe kun je de doelgroep warm maken voor een gebied wat nog niet eens bestaat? We got this covered.

 

Foto: Valerie Spanjers

Foto: Valerie Spanjers

De melkmotor

De geschiedenis van de Melkfabriek in Arnhem is een onmiskenbaar onderdeel van het nieuwe Cobercokwartier. Waar de fabriek vroeger ‘de witte motor van Arnhem’ werd genoemd is dit het moment om de motor draaiende te houden. Het Cobercokwartier ligt al lang braak, maar daar komt nu verandering in: dít is het moment. Vanaf nu vullen toekomstig bewoners, bezoekers en ondernemers dit stoere stuk stad met momenten die je niet wilt missen.

Al bij de kick-off van dit project merkte ik mijn eigen enthousiasme opborrelen. Als jonge import Arnhemmer – en onderdeel van de doelgroep – ben ik wel te porren voor een woning in dit nieuwe gebied én de bijkomende voordelen zoals de gezelligheid en natuur om de hoek. In samenwerking met BPD konden we zo een campagne maken die raakt.

Foto: Valerie Spanjers

FOMO

Hoewel het gebied nu nog niet is ingericht, moet de doelgroep – de postmoderne hedonist – het FOMO-gevoel krijgen. Nou, die herken ik wel. Deze Fear Of Missing Out creëren we in de campagne door een kijkje te geven in momenten uit het leven in en rondom Cobercokwartier en het te laden als dé place to be and live in Arnhem. Cobercokwartier wordt een verrassende ontmoetingsplek waar rust, reuring, werken en feesten samenkomen. Het barst er straks dat het bruist.

In de stad en bij het terrein pronken witte abri’s, symbool voor de melkhistorie en het blanke canvas dat de komende tijd wordt ingekleurd. Bij hotspots in Arnhem waar de doelgroep zich bevindt, verspreidden we het mini-magazine ‘Leven in Cobercokwartier’. De inzet van storytelling en sfeervol beeld – ook op Instagram en Facebook – laadt het gevoel van hoe het nieuwe stuk stad straks leeft. Extra handig: voor BPD ontwikkelden we social media templates, waarmee ze zelf aan de slag kunnen.

Het verhaal in beeld

Hoe kun je de doelgroep warm maken voor een gebied wat nog niet eens bestaat? Hiervoor is een goede balans tussen fotografie en copy een must. Met meerdere fotoshoots brachten we de doelgroep en hun leefmomenten in beeld. Van feesten tot aan picknicken, met iconische plekken van Arnhem als basis én combineerden we dit met herkenbare quotes zoals ‘Zelfde plek, zelfde tijd?’.

Wanneer ik met mijn vrienden in een gezellige Arnhemse kroeg zit en mijn biertje op een Coberco-bierviltje rust, ben ik trots op deze campagne. Ook dat past bij het leven (vieren) in Cobercokwartier. Proost!

Meer nieuws
19-08-2021

Vacatures bij LBL

Ondanks corona groeien we bij LBL nog steeds en werken we aan uitdagende opdrachten. We zijn daarom altijd op zoek naar leuke en slimme collega’s als aanvulling op ons team. Zoals ervaren communicatieadviseurs, vlotte videomakers en creatieve contentspecialisten. Een overzicht van alle vacatures bij LBL vind je op Homerun. Check onze bedrijfspagina voor alle vacatures.

lees meer
24-05-2021

Achterhoek op de kaart met campagne 'Onverwachte Hoek'

Met een verwacht aantal vacatures van 27.000 in 2030, wil de Achterhoek haar aantrekkelijke kant als werkregio laten zien. Bij LBL ontwikkelden we de campagne ‘Onverwachte Hoek’, die mensen verleidt de Achterhoek op zijn minst te overwegen als regio om te wonen en werken.

 

 

lees meer
31-03-2021

Zes valkuilen bij het maken en inzetten van een whitepaper

Whitepapers zijn effectieve leadmachines. Klinkt naar? Is het niet! Je geeft je (potentiële) klanten precies wat ze willen en dat is: relevante informatie. Geen reclamepraatje, maar een oplossing voor een probleem of het antwoord op een vraag. Natuurlijk is jouw product of dienst daar onderdeel van, maar in plaats van díe te promoten deel je de kennis en expertise erachter. Daar win je klanten, leads of thought leadership mee.

 

lees meer