Voor LionLink, een nieuwe samenwerking van TenneT en National Grid, is LBL gevraagd een nieuw logo, huisstijl en diverse middelen te ontwikkelen.
LionLink, ofwel ‘worlds first Multi-Purpose Interconnector’, werd eind april aangekondigd door TenneT en National Grid. Het is een unieke elektriciteitsverbinding op de Noordzee tussen het Verenigd Koninkrijk en Nederland en een belangrijke stap in onze duurzame energievoorziening van de toekomst. Deze verbinding gaat zorgen voor een energievoorziening van zo’n 1,8 miljoen huishoudens.
Na een pitch-traject is LBL gevraagd voor de ontwikkeling van het logo en huisstijl voor dit unieke project. Dit is wat we bedachten:
Design & animatie
Onze designers vonden een manier om dit redelijk technische project toch aantrekkelijk en toegankelijk te maken voor een brede doelgroep via een vriendelijk logo en een pakkende lanceringsvideo. Voor de lancering verzorgden we tevens het design van o.a. banners, een perswand, technische infographic en visitekaartjes.
De komende maanden werken we verder samen aan de uitbreiding van de branding van LionLink.
Toe aan een nieuwe huisstijl?
Marten Koster
Lead Design