Magazine Panda haalt wereldnatuur dichtbij.

De wereld is het werkveld van Wereld Natuur Fonds (WWF Nederland); de problematiek varieert van bescherming van bedreigde diersoorten en hun leefgebieden wereldwijd tot aan de lobby voor duurzame agrarische bedrijven in Nederland. De communicatie richt zich op een sterke verbinding met en tussen volwassen donateurs en laat zien dat wat wij hier doen, van invloed is op de wereldnatuur ver weg.

Strategie

Strategie

De problematiek waar WWF mee wordt geconfronteerd en oplossingen voor zoekt, is vaak heel complex. Om de achterban te binden en te boeien, is het zaak om aansprekend en effectief te communiceren over moeilijke onderwerpen, zonder daarbij de eigen doelstellingen uit het oog te verliezen. Het vraagt om een slimme contentstrategie om de achterban blijvend aan het werk van WWF te verbinden, problemen en de gekozen oplossingen begrijpelijk te maken en verantwoording af te leggen over waar het donateursgeld aan wordt besteed. In de communicatie wordt het volledige werkgebied van WWF verkend en de wereldnatuur dichterbij gehaald.

 

play
Creatie

Creatie

LBL maakt sinds 2007 in opdracht van het WWF Nederland diverse jaarverslagen, brochures, video-presentaties en het donateursmagazine Panda. Panda is een spannend tijdschrift dat veel informatie op een boeiende en indringende wijze presenteert. Er is ruimte voor nice-to-know-verhalen en verwondering over natuurschoon en -verschijnselen én voor campagnes en projecten van WWF en de daarbij behorende (concrete) resultaten. Het is een warm en toegankelijk tijdschrift met aansprekende verhalen die hoop geven: samen kunnen we een verandering realiseren.

 

LBL maakte Panda van najaar 2007 tot de zomer van 2018. Sinds najaar 2018 geeft WWF Nederland in eigen beheer een magazine uit, genaamd Be one with nature.

Ander werk

Multimediale herdenking

Bekijk case

Online content over woon-, werk- en leefplezier

Bekijk case

Magazines over relaxt ondernemen

Bekijk case