Identity magazine BIG

De Stichting Psychologische vervolgOpleidingen Nijmegen (SPON) leidt onder meer gedragswetenschappers op tot BIG-geregistreerde professionals aan het Radboud Centrum Sociale Wetenschappen, Opleiders in Mens & Maatschappij (RadboudCSW). Wanneer je met RadboudSCW-directeur Monic Schijvenaars gaat sparren, spat de energie en gedrevenheid er vanaf. Dit is geen vrouw die ‘gewoon’ goed wil opleiden. Dit is iemand die wil innoveren en voorop lopen op het gebied van opleiden. En ook in de communicatie mag het wel wat meer on the edge dan gewoonlijk gebeurt in de academische wereld.

 

de vraag

de vraag

Om de BIG-opleidingen van SPON/RadboudCSW op een nieuwe en onderscheidende manier te positioneren, vroeg Monic aan LBL hen te coachen en ondersteunen bij de ontwikkeling van een eigen magazine. Een fysiek visitekaartje dat de hoofdopleiders en medewerkers in hun netwerk kunnen verspreiden en inzetten. En dat toegestuurd kan worden aan relaties en uitgedeeld kan worden op events, aan studenten of aan nieuwe (contacten bij) praktijkinstellingen.

Monic: “Zonder borstklopperig te zijn, mogen we best wel eens vertellen hoe succesvol en kwalitatief de opleidingen zijn. En hoe dit postacademisch onderwijs bijdraagt aan betere zorg in Nederland. Want BIG is beautiful!”

concept

concept

BIG Mag. laadt vanuit een andere, prikkelende en persoonlijke benadering de opleidingen. Hierbinnen krijgen de hoofdopleiders, praktijkinstellingen en cursisten een gezicht én een stem om hun visie te delen. Hun visie op de psychiatrische zorg in Nederland en de rol van scholing – een leven lang leren – in het verbeteren van zorg.

Het magazine is een portret van de mensen achter de BIG-opleidingen. Het toont de kwaliteit en het belang van de opleidingen zonder ze expliciet inhoudelijk te beschrijven. Het magazine filosofeert, toont ambities en toetst de visie van SPON. Kennis en persoonlijke gedrevenheid zijn de spil. Vertaald in aansprekende interviews, monologen en short copy. Verpakt in een creatieve vormgeving die afgaat van de huisstijl maar er toch naadloos op aansluit.

co-creatie

co-creatie

De productie van het magazine had behalve positionering van BIG ook als doel de communicatiemedewerkers van RadboudCSW op te leiden. Om die reden was er een zeer nauwe samenwerking en is BIG Mag. echt een co-productie. Het concept, briefings en vormgeving verzorgde LB. Teksten en beeld zijn gemaakt door medewerkers van de BIG-opleidingen en het RadboudCSW onder leiding van Merel van Ommen. LBL schreef tevens een online plan van aanpak, waarmee de communicatiemedewerkers van RadboudCSW het verhaal van de BIG-opleidingen verder kunnen laden op web en social, vanuit de magazine-content.

Ander werk

Blauw. Interne communicatie

Bekijk case

Kennis voor ondernemers

Bekijk case

Magazines over relaxt ondernemen

Bekijk case