Blauw. Interne communicatie

Bij Randstad vinden ze dat alle medewerkers een rol en stem moeten hebben in de interne communicatie. LBL ontwikkelde een nieuw concept voor het personeelsmagazine, evenals een visie op de inrichting van de interne communicatie via Google+.

 

Concept

Concept

Waar de interne communicatievoorziening bij Randstad Nederland voorheen redelijk topdown was, is de nieuwe structuur sterker gericht op het onderling uitwisselen van kennis en ervaringen. Echter, Randstad is een complexe organisatie met veel vestigingen en labels. Er gebeurt veel op hoog, strategisch niveau en daar moeten mensen wél over geïnformeerd worden. Om de ‘top down’ informatie de juiste waarde en een logische plek te geven, ontwikkelde LBL het magazineconcept voor blauw. Een magazine dat vier keer per jaar verschijnt en focust op alles wat raakt aan de strategische koers die Randstad vaart en waarin ruimte is voor het delen van ervaringen en het vieren van successen met collega’s.

Een deel van de content in het magazine wordt vooraf via Google+ verzameld. Er worden polls gehouden, discussies opgestart. Andersom worden alle artikelen in het magazine getagd en zijn ze online vindbaar. Ook verwijst het magazine voor discussies, extra informatie en – door LBL geproduceerd – videomateriaal door naar RandstadNet en Google+ communities. Het personeelsmagazine blauw vervult op deze manier een gidsfunctie.

 

 

Medewerkers van Randstad zijn de spil van de nieuwe interne communicatiestrategie en worden dan ook op meerdere manieren betrokken bij de contentproductie voor het personeelsmagazine en de Google+ communities. Hen wordt op meerdere manieren de gelegenheid gegeven hun stem te laten horen. Zo heeft blauw altijd een gastredactie, bestaande uit leden van een van de regio’s waarin het werkveld van Randstad is opgedeeld. Zij worden voorgesteld, kunnen hun best practices delen en mogen onderwerpen aandragen die leven binnen hun vestiging en de rest van de organisatie. In blauw kunnen medewerkers kritische vragen stellen aan de directie en over de strategische koers. Dilemma’s worden besproken en medewerkers vertellen over hoe de ontwikkelingen en vernieuwingen binnen Randstad effect hebben op hun werk, positief én negatief.

 

Ander werk

Uitlegvideo's. De How & Why in beeld

Bekijk case

Webstories: klanten in het zonnetje

Bekijk case

Whitepapers over hightech cleaning

Bekijk case