<<<<<<< HEAD ======= >>>>>>> 068c1385b1e58fefee778b032c20e55cfcb1d7eb

Antwoord op vragen. In- én extern

Conversatie en interactie met publiek en medewerkers is een belangrijk onderdeel van de communicatiestrategie van Mediq Apotheken. Met het oog hierop krijgen medewerkers én klanten steeds meer zelf een rol in de communicatie-uitingen. Hierin staat het beantwoorden van vragen en delen van ervaringen centraal. Wij hielpen dit bevorderen met een extern magazine en intern social platform.

 

magazine

magazine

De belangrijkste doelgroep van Mediq Apotheek zijn chronisch medicijngebruikers boven de 50. Zij hebben veel vragen over hun medicijngebruik en het omgaan met hun aandoening. LBL ontwikkelde het magazineconcept ‘Elke Dag’ dat stil staat bij de onzekerheden die leven bij de klanten van Mediq Apotheek en daarmee een extra vorm van aandacht en service biedt vanuit de apotheek. Met Elke Dag wil Mediq Apotheek de meerwaarde ten opzichte van de drogist benadrukken.

Elke Dag concentreert zich op gezondheidsvragen die gesteld worden in de apotheek en op de zes meest voorkomende aandoeningen bij de klanten van Mediq Apotheek: hart- en vaatziekten, diabetes, maag- en darmklachten, incontinentie, COPD en reuma. Het is nadrukkelijk geen magazine over zelfzorg, maar focust zich op het chronisch medicijngebruik dat met genoemde aandoeningen gepaard gaat. Het magazine is opgezet in artikelen die op een daadwerkelijke gezondheidsvraag antwoord geven. Niet alleen Mediq Apotheek geeft antwoord, ook huisartsen en eerstelijns specialisten. Want samen met hen streeft Mediq Apotheek de beste zorg na voor haar klanten.

 

social intranet

social intranet

Mediq Apotheken telt 250 apotheken, verdeeld over het land. Om kennisdeling te bevorderen en de binding met de organisatie te versterken, besloot Mediq Apotheken de interne communicatie met apotheekteams anders in te richten. Er is een interne ambitie geformuleerd, Samen de Beste Zorg, waarbij de focus ligt op het optimaliseren van de service en het zorgadvies in elke Mediq Apotheek. De klant staat voorop. Om apotheekteams te betrekken en van elkaar te laten leren, ontwikkelden we een gebruiksvriendelijk en sociaal intern platform. Er wordt niet langer primair gezonden, maar gedeeld en geconverseerd binnen de interne community.  Dit stimuleert medewerkers om hun kennis, kunde en mening te delen met collega’s uit alle lagen van de organisatie. Dankzij het nieuwe interne platform komt de afdeling communicatie bovendien op een ongedwongen manier in contact met apotheekteams, en kan hen zo beter betrekken bij de ontwikkelingen binnen de organisatie.

Ander werk

Van klant naar fan via Hallo Jumbo magazine

Bekijk case

Magazines over relaxt ondernemen

Bekijk case

Campagne Arbodienstverlening

Bekijk case
<<<<<<< HEAD ======= >>>>>>> 068c1385b1e58fefee778b032c20e55cfcb1d7eb