Kantine nieuws

Jumbo vindt het belangrijk dat haar medewerkers betrokken blijven bij de ontwikkelingen binnen de supermarktketen, van elkaar leren en de klanten op de Jumbo-manier bedienen. Goede interne communicatie is hierbij onmisbaar.

De vraag

De vraag

Jarenlang maakte LBL voor Jumbo supermarkten video- en nieuwsitems voor JumboTV. JumboTV startte ooit als intern video-‘journaal’ Winkelnieuws dat op dvd werd getoond. later werden de video’s het narrowcastingkanaal JumboTV. De schermen hangen in de kantines van alle vestigingen, het distributiecentrum en hoofdkantoor.

JumboTV houdt medewerkers op een toegankelijke en laagdrempelige manier up to date over alle ins en outs bij Jumbo. Want er gebeurt genoeg ‘op de winkelvloer’. De video’s zijn informatief – ze laten zien welke keuzes er binnen Jumbo worden gemaakt en waar de organisatie voor staat – en bieden handvatten voor de dagelijkse praktijk via ‘how to’-onderdelen. Door het in beeld brengen van pakkende en inspirerende verhalen worden medewerkers gestimuleerd om samen ook meer voor de klant te doen – en dus meer uit hun winkel te halen. Op die manier versterkt Winkelnieuws het teamgevoel én de sfeer. Via narrowcasting is het bovendien eenvoudig naar andere in- en externe communicatiemiddelen te verwijzen.

play
Ander werk

Van klant naar fan via Hallo Jumbo magazine

Bekijk case

Online content over woon-, werk- en leefplezier

Bekijk case

Communicatie met zorg en aandacht

Bekijk case