Havenziekenhuis, communicatie met zorg en aandacht

Het Havenziekenhuis (tegenwoordig Havenpolikliniek) is een Rotterdams binnenstadsziekenhuis met een rijke historie in de stad en een sterke verbintenis met de haven. Goede zorg mét persoonlijke aandacht, dat is waar het Havenziekenhuis voor staat. Ook in de communicatie.

concept

concept

Met een klein team en dito budget wil het charmante Havenziekenhuis patiënten en hun naasten zo goed mogelijk informeren, helpen en betrekken bij ontwikkelingen en mogelijkheden die de zorginstelling biedt. LBL voorzag het Havenziekenhuis van ‘munitie’ waarmee het zelf zijn patiëntencommunicatie kan verzorgen. Met zorg en aandacht.

In 2014 ontwikkelden we een concept en vormstramien voor de krant Op Koers, voor zowel patiënten en bezoekers als ‘alle Rotterdammers’. De krant toont de specialismen van het Havenziekenhuis, informeert, geeft tips en uitleg en deelt ervaringen van patiënten en medewerkers. Met als doelen verbinding, kennisdeling en merklading. Via verhalen van patiënten en medewerkers. Door het persoonlijk en dichtbij te maken, geeft het Havenziekenhuis een ‘gezicht’ aan de zorg. Op Koers verschijnt vier keer per jaar in het Havenziekenhuis én als bijlage in weekblad de Havenloods en IJssel & Lekstreek.

blogs

blogs

Omdat de website een steeds belangrijker rol speelt in de zoektocht van mensen naar het meest geschikte ziekenhuis (of specialist), is het Havenziekenhuis ook online meer verhalen gaan vertellen. Eind 2016 gaven we om die reden aan een aantal medewerkers een blogcursus. Om hen te enthousiasmeren en handvatten te geven om direct aan de slag te kunnen gaan.

 Orthopedisch chirurg Ruud van Hove is één van de medewerkers van het Havenziekenhuis die blogt op de website. Hij vertelt mensen over (de geschiedenis van) zijn vak orthopedie, zodat ze weten wat het inhoudt en wat er bijvoorbeeld komt kijken bij een operatie.

Het Havenziekenhuis laat medewerkers vanuit alle afdelingen en lagen aan het woord. Vrijwilligers, werkend Geneeskunde studenten, verpleegkundigen, laboranten, diëtisten, et cetera. Sommigen bloggen zelf, anderen worden geïnterviewd. Zo krijgen bezoekers van de website een goed beeld van de kunde van het Havenziekenhuis via de mensen die direct in contact staan met patiënten. Een informele benadering die goed past bij de menselijke aanpak van het Havenziekenhuis.

Ander werk

Content voor Jumbo maakt fans van klanten

Baker Tilly: webcopy en magazine voor ondernemers

Magazine en social. Méér van Staatsbosbeheer