Met een klein team en dito budget wil het charmante Havenziekenhuis patiënten en hun naasten zo goed mogelijk informeren, helpen en betrekken bij ontwikkelingen en mogelijkheden die de zorginstelling biedt. LBL voorzag het Havenziekenhuis van ‘munitie’ waarmee het zelf zijn patiëntencommunicatie kan verzorgen. Met zorg en aandacht.
We ontwikkelden een concept en vormstramien voor de krant Op Koers, voor zowel patiënten en bezoekers als ‘alle Rotterdammers’. De krant toont de specialismen van het Havenziekenhuis, informeert, geeft tips en uitleg en deelt ervaringen van patiënten en medewerkers. Met als doelen verbinding, kennisdeling en merklading. Via verhalen van patiënten en medewerkers. Door het persoonlijk en dichtbij te maken, geeft het Havenziekenhuis een gezicht aan de zorg. Op Koers verschijnt vier keer per jaar in het Havenziekenhuis én als bijlage in weekblad de Havenloods en IJssel & Lekstreek.