Magazines over relaxt ondernemen

De Amersfoortse was op zoek naar jaarbrochures die adviseurs in kunnen zetten richting ondernemers en werkgevers als informatiebron en merklader. LBL bedacht een magazineconcept, waarbij relaxter ondernemen en mensen centraal staan.

 

 

Concept

Concept

De wens van De Amersfoortse komt voort uit het feit dat de bestaande brochures concrete en op de doelgroep afgestemde informatie missen. De bestaande middelen zijn beknopt en goed te begrijpen, maar sluiten onvoldoende aan op de belevingswereld van een ondernemer. Bovendien ontbreekt in de brochures het thema ‘Relaxter ondernemen’. De nieuwe jaarmagazines laden (de voordelen van) dit thema aan de hand van inspirerende en persoonlijke praktijkcases van verzekerde ondernemers en werkgevers.

De magazines zijn op een aantrekkelijke en verrassende manier vormgegeven. Ze nodigen uit tot lezen door een prettige mix van korte informatie, luchtige rubrieken en ‘zwaardere’ verhalen. Er wordt gebruik gemaakt van groot beeld en herkenbare elementen uit de huisstijl van De Amersfoortse. De magazines betrekken en informeren en zetten zo aan tot het afnemen van (extra) passende verzekeringen van De Amersfoortse.

Inhoud

Inhoud

In de Werkgever en de Ondernemer vinden lezers verhalen en praktijkvoorbeelden over voor hen herkenbare situaties en gebeurtenissen. Zo komt een werknemer aan het woord die een burn-out had en met hulp van zijn werkgever en een team specialisten weer kon reïntegreren. Ook wordt in de magazines antwoord gegeven op vragen die horen bij het ondernemerschap, waarbij de nadruk ligt op het ontzorgen van ondernemers. Op een toegankelijke manier wordt de meerwaarde van De Amersfoortse aan het voetlicht gebracht. Goed verzekerd zijn = relaxter ondernemen.

Ander werk

Magazine Panda haalt wereldnatuur dichtbij.

Bekijk case

Webstories: klanten in het zonnetje

Bekijk case

Van klant naar fan via Hallo Jumbo magazine.

Bekijk case