Complete crossmediale campagne voor Jumbo zakelijk

Hoe de vraag: ‘Kun je ons aan een fotograaf helpen?’ uitmondde in een toffe crossmediale opdracht voor de zakelijke tak van Jumbo.

De vraag

De vraag

In eerste instantie belde Iris Tromp van Jumbo zakelijk met het verzoek om een fotograaf. Nadat wij vroegen wat voor type foto’s ze precies nodig hadden, zodat we de juiste fotograaf aan ze konden koppelen, bleek dat het ging om een complete beeldbank voor de zakelijke tak van Jumbo. Die wij dus mochten vullen! Voor de beeldbank had Jumbo foto’s nodig van situaties in het MKB, de zorg en bij kinderdagverblijven. Drie nieuwe doelgroepen voor het online bestellen van boodschappen. Dit maakte het verhaal heel anders, waarna we direct een afspraak inplande voor een briefingsgesprek.

De aanpak

De aanpak

Tijdens het briefingsgesprek merkten we dat ze er bij Jumbo zakelijk het volste vertrouwen in hadden. Zoveel dat we een budget en carte blanche kregen voor het invullen daarvan. Uiteindelijk liepen we de deur uit met een offerte-aanvraag voor het vullen van de beeldbank, het ontwikkelen van een mini-magazine, het maken van een commercial en de bijbehorende advertenties.

De uitvoering

De uitvoering

Beeldbank

Locatie en modellen moeten aansluiten bij de doelgroep, zodat deze zich ermee identificeert. Nadat we deze hadden gevonden stelden we een fotografieteam samen met een fotograaf, stylist en visagist. We hielden nauw contact met Iris van Jumbo zakelijk in de afstemming van de situaties en producten die in beeld moesten komen. Aan de hand hiervan schreven we het script en briefden we de modellen en het fotografieteam. Tijdens de fotografie was Iris erbij, wel zo handig om hier en daar nog iets te kunnen bijstellen. Honderden foto’s zijn er geschoten, van het moment van uitpakken van de krat met boodschappen, een praatje bij de koffie-automaat, de lunch, de vrijdagmiddagborrel, de schoonmaak…

Mini-magazine

Snel na de fotoshoot kregen we een telefoontje van Iris: er was met spoed een mini-magazine voor de doelgroep ‘zorg’ nodig. Een maand later was het de Week van de Zorg en daar wilden ze het magazine uitdelen. Vanwege de snelle deadline hebben we toen besloten geen 0-nummer te maken, maar direct van start te gaan met het magazine. Daarvoor konden we gelukkig voor een deel al gebruikmaken van de beeldbank. Voor de andere foto’s hebben we het team van de beeldbank ook ingeschakeld, zodat er een eenheid kwam in beeld. Het mini-magazine is gebaseerd op Hallo Jumbo, de typografie is bijvoorbeeld hetzelfde. De mensen van Jumbo zakelijk waren erg blij met het resultaat, we hebben precies gemaakt wat ze in hun hoofd hadden. Een mooier compliment kun je niet krijgen!

 

 

 

Commercial

De commercial hebben we ingepland na de fotografie en het magazine. Hiervoor hebben we dezelfde locatie gebruikt en dezelfde modellen als voor de fotografie. Misschien herken je ze wel… Wij bij LBL bestellen onze zakelijke boodschappen namelijk ook bij Jumbo. In feite zijn wij dus ook een doelgroep. Onze oude locatie aan het Willemsplein bleek perfect geschikt te zijn, en we hebben collega’s die heel graag iets extra’s wilden doen voor deze nieuwe opdrachtgever. Wat we helemaal gaaf vonden, was dat onze eigen vaste bezorger van Jumbo – Jeroen – ook best wilde meewerken aan de film. Dank je wel Jeroen!

play

Advertenties

B2B Jumbo ziet LBL inmiddels als contentpartij dus de advertentie-opdracht was eigenlijk een logisch vervolg op de rest. We gaan er in totaal vijf maken.

Ander werk

Inspiratie-uitgave voor Netwerk Mediawijsheid

Havenziekenhuis, communicatie met zorg en aandacht

Magazine Panda haalt wereldnatuur dichtbij