De uitvoering
De strategie was geënt op situaties die herkenbaar zijn voor de doelgroep. Denk aan: ‘Niet meer bang voor post’, ‘Gewoon de trein kunnen pakken’ en ‘Geen stress bij het pinnen’. Tijdens de aftrap van de campagne met wethouder Renske Helmer, werden op de markt roze enveloppen uitgedeeld (in plaats van de gevreesde blauwe) met de campagneboodschap ‘Samen komen we eruit’.
Daar waar de doelgroep is
Varianten op deze kaarten liggen ook in wijkcentra, consultatiebureaus en bibliotheken. Op station Nijmegen en op openbare toiletten hingen abri’s met de campagneboodschap. Voor social media maakten we een serie animaties waarmee specifieke doelgroepen worden getarget. Ook zorgden we voor het redesign en copy voor de landingspagina, waar mensen eenvoudig een afspraak kunnen maken met een financieel expert.
Het gesprek aangaan
De kick-off van de campagne vond plaats op de markt in Nijmegen. Hier kon direct een persoonlijk gesprek worden aangegaan:
Explainervideo
De gemeente Nijmegen heeft verschillende regelingen voor mensen met geldzorgen. Van die regelingen maakten wij een paginagrootte visual voor in lokale nieuwsmedia en een geanimeerde explainervideo voor social media en op landingspagina’s van de gemeente. Het doel: een verwijspagina waar inzichtelijk wordt gemaakt welk type regelingen de gemeente biedt. Presentator Ferry ligt toe: