Campagne helpt Keerpunt met nieuwe positionering

Waar moet je als werkgever rekening mee houden als een werknemer zich ziek meldt? En wat wordt er als werknemer van je verwacht als je door ziekte langere tijd niet kunt werken? Keerpunt staat werkgevers en werknemers bij met advies en oplossingen die bijdragen aan de duurzame inzetbaarheid van personeel.

Keerpunt is een van de belangrijkste spelers in de arbodienstverlening met verstand van zowel kort als lang verzuim. Wij ontwikkelden een campagne met een sterke online propositie en positionering voor ze. Het doel van de campagne is werkgevers te laten kiezen voor Keerpunt als hun arbodienstverlener. Ook als het even niet meer werkt.

 

In de beeldstrategie spelen eigen medewerkers een prominente rol (Fotografie: Sander Baks)

De vraag

Na een uitvoerig pitchtraject schakelde Keerpunt LBL in om een campagne te ontwikkelen. Van pr tot creatie – Keerpunt was op zoek naar een communicatiepartner die zowel de contentaanpak als de campagnelijn voor zijn rekening zou nemen.

De strategie

Om Keerpunt op het netvlies te krijgen van de beoogde doelgroepen, hebben we een strategie voor een crossmediale communicatiecampagne ontwikkeld. Hierin spelen de  specialisten van Keerpunt een prominente rol. Arbodienstverlening is een mensenbusiness. En het zijn de mensen van Keerpunt, met hun kennis en ervaring, die de meerwaarde en oplossingen bieden in het preventie- en herstelproces van zieke werknemers. Dit zie je ook terug in de visuele identiteit die we ontwikkelden. Hierin staan de specialisten van Keerpunt centraal. Zij kijken zelfverzekerd vooruit en hebben een krachtige uitstraling.

play

De uitvoering

We startten de campagne met het vergroten van de naamsbekendheid van Keerpunt.  Om te laten zien dat Keerpunt weet wat er speelt richtten we ons in deze fase vooral op verhalen van de werknemer. In een serie video’s voor Keerpunt’s social kanalen vertellen werknemers over het moment dat het even niet meer ging op werk, hoe ze er weer bovenop zijn gekomen en hoe arbodienstverlening hierbij heeft geholpen. De video’s verwezen naar een campagnepagina op de website van Keerpunt.

De fase hierna stond in het teken van het vergroten van de merkbekendheid van Keerpunt voor de doelgroep: werkgevers, volmachten en intermediairs. En hen te activeren te kiezen voor Keerpunt als arbodienstverlener. We maakten onder andere een corporate video. En een serie social video’s waarin we werkgevers stellingen voorlegden. Andere werkgevers zetten we hiermee aan het denken: weten zij of de stellingen waar of niet waar zijn?  Keerpunt is de arbodienstverlener die deze vragen, en meer, kan beantwoorden. En kan ondersteunen bij alles wat er geregeld moet worden rondom verzuim van een werknemer. Een subcampagne via social advertising en het versturen van Keerpunt EHBO-kits richtte zich specifiek op intermediairs, aangezien zij een grote rol spelen in het kiezen voor een arbodienstverlener door de werkgever.

play

Onderstaande video is onderdeel van de eerste fase van de campagne. We vroegen mensen op straat wat zij wel en niet bespreken met hun werkgever.

Ander werk

Verhalen vol energie voor TenneT

Identity magazine BIGMAG: portret van RadboudCSW

Inspiratie-uitgave voor Netwerk Mediawijsheid